Reklamácie

Uplatnenie reklamácie

Spotrebiteľ môže reklamáciu uplatniť elektronicky e-mailom na adrese obchod@autotrip.sk, osobne na predajni alebo poštou na adresu:

AutoTrip, Brnianska 3D, 911 05 Trenčín

Miesto uplatnenia záruky

Ak je v záručnom liste uvedený subjekt oprávnený vykonávať záručné opravy (napr. servisné stredisko výrobcu) v rovnakom alebo bližšom mieste, môže spotrebiteľ reklamáciu uplatniť priamo tam. V opačnom prípade ju zabezpečí predávajúci.

Potvrdenie o prijatí reklamácie

Predávajúci je povinný v deň prijatia reklamácie vydať potvrdenie, v ktorom uvedie dátum prijatia, predmet reklamácie a požadovaný spôsob jej vybavenia.

Lehota na vybavenie reklamácie

Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní, ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí lehoty má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy alebo požadovať výmenu tovaru.

Ochrana tovaru pri preprave

Ak je potrebné tovar zaslať predávajúcemu alebo výrobcovi, spotrebiteľ je povinný ho riadne zabaliť tak, aby sa predišlo poškodeniu. Pri krehkom tovare odporúčame označiť zásielku príslušnými symbolmi.

Ukončenie reklamácie

Po vybavení reklamácie predávajúci informuje spotrebiteľa o výsledku a vydá písomné potvrdenie. Opravený alebo vymenený tovar bude doručený osobne, poštou alebo iným dohodnutým spôsobom.

Zánik záruky

Záruka zaniká v prípade neodbornej manipulácie, mechanického poškodenia, zásahu neoprávnenej osoby, odstránenia plomb alebo používania v rozpore s návodom či podmienkami výrobcu.


Alternatívne riešenie sporov

Ak spotrebiteľ nebol spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo má za to, že predávajúci porušil jeho práva, môže sa obrátiť na predávajúceho so žiadosťou o nápravu.

Ak predávajúci odpovie zamietavo alebo do 30 dní neodpovie, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ARS).

Subjekt alternatívneho riešenia sporov

Slovenská obchodná inšpekcia
Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27
web: www.soi.sk

alebo iný subjekt zo zoznamu ARS vedeného Ministerstvom hospodárstva SR:
www.mhsr.sk

Spotrebiteľ môže na podanie návrhu využiť aj európsku platformu ODR:
https://ec.europa.eu/consumers/odr

Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.
Aktualizované: október 2025